Persoane interesate

joi, 19 octombrie 2017

Cris Smile #doctorempatie - dentistul tuturor!

În urmă cu 27 de ani

Îmi amintesc și acum prima mea întrevedere cu un medic dentist. Aveam 22 ani și până la acea vârstă, spre norocul meu, nu fusesem niciodată la unul. 
Problemele cu care m-am confruntat atunci au fost destul de grave, în sensul că mă simțeam foarte rău acuzând dureri de ureche, care la un consult ORL nu s-au confirmat, spunându-mi-se că nu am nimic la urechea respectivă. Timp de o lună de zile m-am chinuit cu dureri cumplite, consulturi la alți medici ORL, până când unul mai isteț a concluzionat că nu am probleme cu urechea, deși urechea mă durea, ci cu dantura. Așa a și fost... Am nimerit pe mâna unui medic stomatolog mai fioros, știți genul de cazac, mai plinuț și cu mustăți stufoase. Mi-a spus atunci că altă soluție decât extracția măselei nu exista... Zis și făcut... După ce mi-a executat scurt o anestezie cu o ac ce mi-a părut că a pătruns până în creier, a trecut la extracția propriu-zisă. Și acum văd scena în fața ochilor.... Deoarece măseluța s-a spart în bucăți, stimatul domn doctor și-a rezemat talpa bocancului pe scaunul pe care stăteam eu și realizând o pârghie a reușit să-mi extragă rădăcina.
Acesta a fost primul meu impact cu stomatologul... Traumatizant de-a dreptul! 



În prezent

Din nou la dentist. 
Acum în calitate de însoțitor al fiicei mele de 14 ani care are o teamă teribilă de tot ce înseamnă tratament stomatologic. Mergem undeva aproape de casă, pe strada Malcoci, nr. 2, la cabinetul Cris Smile, recomandare de la o prietenă că ar fi un colectiv tânăr și competent, cu prețuri bune și servicii de calitate ce acoperă toată sfera stomatologică.
Fiică-mea aproape leșinată de frică. Amabilă, doamna doctor îi explică despre inhalosedare cu funny gas și beneficiile ei. O asigură că pe timpul ședinței va avea o stare de bine, plină de relaxare, va fi tot timpul conștientă și va putea coopera cu medicul. Blândă și netoxică această metodă acționează asupra centrilor nervoși, copilul resimțind o stare de euforie și de bine general. 
Într-adevăr după aplicarea măștii cu protoxid de azot, cea mică se detașează complet, pierzând parcă noțiunea timpului. Nici vorbă de privirea aceea speriată cu care intrase în cabinet. Pulsul, respirația, privirea sunt normale fără să lase impresia că i-ar fi teamă. În tot acest timp, doamna doctor își vede liniștită de treabă. 
Nu știu cât timp s-a scurs, poate 10-15 minute de când am intrat în stomatologie. Doamna doctor zâmbind îi scoate masca și o întreabă cum a decurs intervenția. O văd pe cea mică cu gura până la urechi, cu privirea veselă : ,,A fost excelent! Nu mă mai doare măseaua și nici nu-mi mai este frică de dentist!”.

Am aflat că inhalosedarea a fost folosită în SUA încă din anii ”60, iar în prezent 90% din stomatologii care lucrează cu copii o folosesc. 

Ieșim amândouă fericite din clinică. Uite că se poate ieși zâmbind de la dentist!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu