Persoane interesate

luni, 22 ianuarie 2018

Mierea noastră cea de toate zilele

Despre miere
Cunoscută în mitologie drept hrana zeilor, pentru că însuși Zeus a fost hrănit, copil fiind, cu miere și lapte de capră de către nimfa Almatheia,  mierea este cel mai dulce dar pe care natura l-a făcut omenirii.
Responsabile de producerea acesteia sunt albinele, care polenizează aproape 80% din fructe, legume și semințe. Pentru un kg de miere, albinele adună nectarul a peste trei milioane de inflorescențe parcurgând în zbor o distanță de șase ori mai mare decât circumferința pământului.
Acest nectar este prelucrat și transformat de către albine și mai apoi este depozitat în celulele fagurilor, constituind astfel, hrana populației din stup.
Imaginați-vă câtă hărnicie și efort depun aceste mici vietăți pentru a produce mierea!


Beneficii
Mierea este un aliment cu aspect semifluid, vâscos, cu gust dulce și parfumat, având un conținut mare de zaharuri și substanțe minerale, enzime, vitamine si acizi organici. A fost prima substanță dulce folosită de om, mărturie stând vechile scrieri sumeriene și egiptene.
Din cele mai vechi timpuri, mierea a fost folosită și ca remediu în tratarea diverselor boli. Astfel, în Grecia antică, Hipocrate, părintele medicinei, recomanda mierea pentru tratarea diferitelor afecțiuni gastrointestinale și respiratorii, iar mai târziu, Plinius cel Bătrân încuraja tratarea rănilor infectate cu un amestec făcut din miere și untură de pește.
Datorită calităților sale de necontestat, mierea este folosită în alimentație, în industria cosmetică, în bucătărie sau ca medicament, fiind considerată un aliment de o mare valoare nutritivă în hrana oamenilor, dar având multiple utilizări în dietetică, farmacie și terapeutică.

Experiență personală
În rândurile de mai jos, vreau să vă exemplific cum am folosit eu mierea ca remediu într-un accident casnic al cărui victimă am fost.
Pregăteam o cremă pe bain-marie și din neatenție, stropi de apă clocotită mi-au sărit pe piept. Am simțit doar o arsură teribilă pe sâni și apoi o senzație de usturime intensă, iar când am ridicat tricoul și am văzut că pielea începuse să se înroșească și să apară bășicuțe, am intrat în panică. Primul gând a fost ce să fac ca să-mi potolesc durerea... Privirea mi-a căzut pe borcanul cu miere aflat la îndemână și fără să mai stau pe gânduri, am luat o lingură plină cu miere și am aplicat-o pe pielea fierbinte. Am repetat operațiunea de vreo două-trei ori, până am simțit că durerea s-a diminuat. Și peste noapte mi-am pus un bandaj cu miere peste arsură, iar dimineața am avut surpriza să constat că pata de roșeață se diminuase simțitor. Am mai repetat și peste zi acest procedeu, iar seara nu mai aveam nimic.



Mierea de la Apidava
Zilele trecute am primit spre testare, de la Brander, un borcănaș de miere polifloră ,,Roua Florilor” și 10 stickuri de miere pentru ceai și cafea de la Apidava.  
În continuare, vreau să vă spun câteva cuvinte despre acest produs minunat.
Cunoscută ca producătoare de miere încă de pe vremea dacilor, mărturie stând frescele de pe Columna lui Traian, România este vestită pentru calitatea produselor sale apicole.
Aflați că în inima Transilvaniei, în Cetatea mierii - Apidava, se procesează anual peste 2.000 tone de miere de calitate superioară, un produs 100% pur, obținut doar pe cale naturală. Aproximativ 50% din această producție este destinată exportului către Europa de Vest, SUA, Japonia China, Olanda sau Singapore. 


Consultând statisticile în domeniu, observăm că în România consumul de miere este foarte scăzut, un român consumând anual, în medie, 100-150 g de miere, de 20 de ori mai puțină decât media din Germania.
Mierea românească polifloră produsă de Apidava sub brandul „Roua Florilor” și obținută din nectarul mai multor tipuri de flori, este o miere completă în a cărei compoziție intră vitamine din complexul B, vitamina C, enzime și diverse săruri minerale, fiind utilizată pe lângă consumul alimentar, în tratarea unor boli și afecțiuni. 
Are efecte benefice în anorexie (stimulează apetitul), facilitează tranzitul intestinal, crește procentul de hemoglobină din sânge, optimizează activitatea inimii.
Este căutată în peste 15 țări, produsele Apidava fiind vândute în unele dintre cele mai selecte magazine, sub specificația „Romanian high quality honey”.



Întrebuințări multiple
Sigur nu spun o noutate, atunci când afirm că mierea este un excelent îndulcitor al ceaiului sau al cafelei. Dimineața, nimic nu se compară cu o felie de pâine prăjită unsă cu un strat subțire de unt peste care pun o linguriță de miere! Este răsfățul meu zilnic.
De asemenea, mierea poate fi folosită la prepararea diverselor sosuri dulci, iar toamna, în rețetele de conserve, suplinind cu succes (și sănătate!) zahărul.
Recomand mierea naturală de la Apidava și în prepararea unei măști cosmetice eficiente în combaterea punctelor negre și a cearcănelor: o parte miere, două părți apă și patru părți bicarbonat de sodiu. Se amestecă până se obține o pastă consistentă care se aplică pe tenul curat, evitându-se zona ochilor. Se lasă să acționeze 15 minute după care se îndepărtează cu un prosop înmuiat în apă călduță. Se clătește fața și se usucă prin tamponare cu un prosop moale. Rezultat: un ten neted, fin, hidratat,  care strălucește!

Voi cum întrebuințați mierea?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu