Persoane interesate

duminică, 22 octombrie 2017

Emoții de toamnă

Octombrie, toamna.
Cluj. Restaurantul Fleurs du Jardin. 2 stele Michelin.

Stelele Michelin. De unde vin și cum se acordă.

Cei doi frați Michelin, recunoscuți pentru afacerile lor cu anvelope de automobile au hotărât acum o sută și mai bine de ani, să ofere un bonus celor care le foloseau echipamentele, introducând un sistem de notare al restaurantelor cu stele. O stea Michelin garantează o bucătărie excelentă, două stele indică un restaurant unde poți avea o experiență culinară deosebită, iar trei stele Michelin sunt acordate doar restaurantelor excepționale.
Stelele Michelin se acordă de inspectori sub acoperire, pe care nu i-a văzut și nu i-a cunoscut nimeni. Vizitele lor sunt inopinate, neanunțate și plătite de compania Michelin. Atunci când ierarhizează restaurantele după stele, în decizia lor țin cont de gust, ingrediente folosite, aspect, mod de îmbinare al aromelor și nu în ultimul rând de prețul felurilor de mâncare. Cele mai multe restaurante cu trei stele Michelin sunt în Japonia și Franța.

Cauză și efect

Aseară Clujul fierbea. Agitație, zgomot, lumini pentru că la Sala Polivalentă a fost Concertul Sting.
Concertul a făcut parte din turneul de promovare a celui mai nou album al interpretului intitulat 57th & 9th.
Normal că și restaurantul nostru, unde eu sunt unul din cei doi chefi, a avut mai mulți clienți ca de obicei. Aseară am gătit cam fără tragere de inimă, pentru că-mi doream să fiu în primul rând în sala de spectacol, să-mi urmăresc artistul preferat. Însă, m-am mulțumit să fredonez „Englishman in New York” și să-mi fac treaba...
Azi dimineață însă... 
Azi-dimineață... nici acum nu-mi vine să cred... parcă a fost un vis... 
Cineva din staff-ul artistului a sunat la noi, rezervând salonul albastru pentru cina superstarului. Sting venea la noi în salon însoțit de Trudie Styler, soția sa, și doreau să servească o cină ușoară cu specific românesc. 
Managerul nostru a cerut discreție absolută.
Ca un fan veritabil ce sunt, știu că Sting este foarte atent la ce mănâncă, drept pentru care a venit la Cluj cu propriul bucătar, iar organizatorii i-au amenajat în culise o bucătărie mobilată și complet funcțională.
Așa că dorința lui de a servi undeva în oraș o cină cu specific românesc, reprezintă pentru mine o adevărată provocare! Am optat pentru un somon grill cu garnitura de orez cu legume, o salată românească de primăvară asezonată cu semințe de pin, chia și susan, iar ca desert papanași cu dulceată de afine.
În alegerea acestui meniu m-am ghidat după dictonul „Simplitatea este cel mai sofisticat lucru”! Rămâne de văzut dacă alegerea mea a fost una inspirată sau nu.

Secretul bine ascuns

Am să vă dezvăluiesc un secret: faima, renumele și nu în ultimul rând, stelele restaurantului nostru se datorează în primul rând unei investiții minime în aparatură. E vorba de presa de ulei YODA HOME PRO, prima presă de ulei pentru utilizare casnică, achiziționată la deschiderea restaurantului de la Magazinul profistore.ro. Are un motor puternic creat pentru a rezista și a face performanță.
Deoarece folosește tehnologia presării la rece, uleiul rezultat este pur, nerafinat, fără aditivi și conservanți, își păstrează enzimele, vitaminele, mineralele și acizii grași.
În toate felurile de mâncare servite la Fleurs du Jardin folosim numai uleiul organic Yoda extras din diferite semințe și nuci. Uleiul proaspăt extras nu este limpede, ci prezintă sedimente care se așează pe fundul recipientului dacă acesta nu este agitat.



Emoții de toamnă

Cina este servită. De la manager până la ultimul angajat tensiunea a atins cote maxime. Este în joc mândria noastră de ardeleni. Salonul albastru a fost decorat simplu cu motive tradiționale românești. Mâncarea va fi servită în vase de ceramică pictate manual.
Am emoții, dar știu că m-am întrecut pe mine gătind pentru idolul meu!
Târziu, către miezul nopții, George, managerul de la Fleurs du Jardin, intră radios în bucătărie spunând: „Totul a fost minunat! Clienții noștri distinși au fost impresionați de măiestria și priceperea ta! Felicitări!”
Și îmi întinde ultimul album al idolului meu, cu autograf...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu